‘Softdrinks PepsiCo naar AB InBev’

Waarnemers zeggen dat bierbrouwer AB InBev kandidaat is om de divisie softdrinks van PepsiCo over te nemen. PepsiCo zou zich volgens speculaties na een fusie volledig op de snackmarkt gaan concentreren.

De Amerikaanse groep PepsiCo is naast eigenaar van frisdrankmerken als Pepsi, Tropicana en Looza, met merken als Duyvis en Quaker ook actief in het snacksegment. Momenteel wordt er volop gespeculeerd dat PepsiCo haar snackdivisie op termijn zou samenvoegen met de groep Mondelez, producent van merken als Lu en Côte d’Or. Volgens waarnemers zou de daaruit ontstane fusiegroep de divisie softdrinks willen afstoten om zich volledig op de snackmarkt te gaan concentreren.

AB InBev verzorgt op dit moment al een groot deel van de distributie van PepsiCo buiten de Verenigde Staten. Ook heeft PepsiCo al langere tijd een aantal bottelactiviteiten bij het Belgische concern ondergebracht. Een woordvoerder van AB InBev verklaart niet te willen reageren op ‘geruchten uit de markt’.